8 راه ساده برای موفقیت-از 8 رهبر الهام بخش

چگونه موفقیت خود را تعریف کنیم؟ آیا به این دلیل که حقوق زیادی می گیریم، در یک خانه فوق العاده بزرگ زندگی می کنیم، با بهترین پسر یا دختر شهرمان ازدواج می کنیم، یا با سریع ترین ماشین در خیابان رانندگی می کنیم؟

مطمئناً اینها معیارهای موفقیت نیستند.

ایجاد یک کسب و کار و کارآفرینی مستلزم استعدادهای منحصر به فرد و عشق به حرفه است.

8 قانون بسیار ساده وجود دارد که می توانید برای موفقیت واقعی از آنها پیروی کنید.

علاقه مند باش. اگر شغلی بوجود بیاوریم یا به مشاغلی ادامه دهیم که واقعاً جز علایق ما نیستند، خودمان را ارزان می‌فروشیم. مثل آن مردیکه مشاور فناوری است ولی در واقع می‌خواست خواننده اصلی یک گروه باشد. نکته مهم در اینجا این است که اگر واقعاً کاری را که می‌خواهید انجام دهید، باید خلاق‌تر، با انگیزه‌تر، هماهنگ‌تر باشید. کاترین هپبورن بسیار خوب گفت:

“اگر مجبورید از خود حمایت کنید، بهتر است راهی پیدا کنید که جالب باشد.”

سخت کار کن. هرگز خود را گول نزنید – موفقیت از کارهای سخت حاصل می شود. اما به یاد داشته باشید که باید گاهی به دیگران تکیه کنید، بنابراین مطمئن شوید که اطراف خود را با همکارانی احاطه میکنید که از لحاظ اخلاق کاری مشابه شما هستند.

“من کسی را نمی شناسم که بدون کار سخت به اوج رسیده باشد. این یک دستورالعمل است. همیشه شما را به اوج نمی‌رساند، اما باید شما را بسیار نزدیک کند.” – مارگارت تاچر.

خوب باش. افراد موفق برای بزرگی تلاش می کنند نه متوسط ​​بودن. بنابراین به خودتان (و تیمتان) فشار بیاورید تا مطمئن شوید که به پتانسیل نهایی خود رسیده اید. و مطمئن شوید که برنده‌های خود را جشن می‌گیرید، که نه تنها باعث ایجاد اعتماد به نفس در تیم شما می‌شود، بلکه همکاران شما را درگیر می‌کند. اگر کتاب از خوب به عالی را نخوانده اید، یک نسخه از آن تهیه کنید.

جیمز سی کالینز گفت: «عظمت تابع شرایط نیست. به نظر می رسد که بزرگی تا حد زیادی یک انتخاب آگاهانه و نظم و انضباط است.»

تمرکز. تمرکز همیشه باعث موفقیت می‌شود – که بدون تأکید واضح بر آنچه مهم‌تر است امکان‌پذیر نیست. و رهبران دائماً باید این حقیقت حیاتی را به خود یادآوری کنند. تمرکز مستلزم پیگیری یک ماموریت و چشم انداز است.

جک ولش گفت: “رهبران خوب کسب و کار یک چشم انداز ایجاد می کنند، چشم انداز را بیان می کنند، مشتاقانه صاحب چشم انداز می شوند و بی وقفه آن را به سوی تکمیل می کشانند.”

محدودیت ها را هل دهید. ریچارد برانسون گفت:

«بسیاری از مردم در زندگی برتر نیستند زیرا از برداشتن اقدامات لازم برای رسیدن به رویاهای خود می ترسند. برخی ترس را به عنوان محافظی در برابر شکست نشان می دهند. دیگران حتی تلاش نمی کنند، با این باور که محدودیت ها آنها را محدود می کند. در حالی که بسیاری از افراد در وضعیت موجود گرفتار می شوند.»

خودتان را به فکر کردن در درون جعبه محدود نکنید و اجازه ندهید ترس مانع شما شود. امروزه مردم بیش از حد معمول توقع دارند، بنابراین برای جلب توجه و ایجاد روابط قوی با بازار هدف خود باید فوق العاده باشید. چه محصول یا خدماتی را بفروشید، باید نهایت تجربه را ارائه دهید.

خدمت. تعالی خدمات مشتری همیشه یکی از مزیت های رقابتی حیاتی برای هر کسب و کاری بوده و خواهد بود. برآورده کردن نیازهای مشتری به شما کمک می کند تا یک برند بسیار قوی و به یاد ماندنی بسازید. پاسخگو باشید، گوش دهید و مشاهده کنید – آنگاه ارزش ایجاد خواهید کرد. از اشتباهات در خدمت درس بگیرید.

بیل گیتس: “ناراضی ترین مشتریان شما بزرگترین منبع یادگیری شما هستند.”

ایجاد ایده. علاوه بر خدمات: نبوغ، اصالت و آینده نگری در نهایت برند شما را هدایت می کند. آرمان بخشی از فرآیند خلاقیت است. همانطور که استیو جابز گفت،

“من می‌خواهم یک دنگ در جهان ایجاد کنم.”

به خصوص در فضای بازار رقابتی، شما باید همیشه به نوآوری ادامه دهید.

مقاوم باشید. توسعه کسب و کار و کارآفرینی باید از روی عشق ساخته شود – و هر عشق بزرگی برای به دست آوردن رویای شما به اشتیاق و پشتکار نیاز دارد. اگرچه  شکست ها را تجربه خواهید کرد، اما موفقیت و پیروزی را نیز خواهید یافت.

“ممکن است با شکست های زیادی روبرو شوید، اما نباید شکست بخورید. در واقع، ممکن است لازم باشد با شکست‌ها روبرو شوید، بنابراین می‌توانید بدانید که چه کسی هستید، از چه چیزی می‌توانید بلند شوید، چگونه می‌توانید همچنان از آن بیرون بیایید.”

منبع: گروه تحقیق و پژوهش یومینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.