7 عادت دانش آموزان بسیار موفق ریاضی

افرادی که در زندگی موفق می شوند لزوماً دارای استعدادهای ذاتی نیستند. افراد موفق عادت هایی را ایجاد می کنند که منجر به موفقیت می شود. به همین ترتیب، دانش‌آموزان موفق ریاضی لزوماً دارای استعدادهای ذاتی نیستند. در عوض، آن‌ها دانش‌آموزانی هستند که برای موفقیت برنامه‌ریزی می‌کنند و حاضرند زمان و تلاش لازم را برای تضمین موفقیت صرف کنند. این استراتژی 7 مرحله ای را دنبال کنید و شما نیز می توانید یک دانش آموز موفق ریاضی شوید.

عادت 1: یک شرکت کننده فعال باشید

بهترین راه برای یادگیری ریاضی انجام آن است. بیایید یک ورزشکار را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، یک بوکسور رتبه برتر در شب مبارزه با انتظار برنده شدن بدون انجام تمرینات لازم وارد رینگ نمی شود. بوکسورهای موفق برای آمادگی برای مسابقه ای که کمتر از یک ساعت به طول می انجامد، ماه ها در اردوهای تمرینی سپری می کنند. تمرین یک عنصر مهم است که در ساخت یک قهرمان نقش دارد. برای موفقیت در آزمونی که کمتر از یک ساعت طول می کشد، باید مایل باشید که هفته ها و یا ماه ها  سخت کار کنید.

به عنوان یک قانون کلی، باید انتظار داشته باشید که به ازای هر ساعتی که در کلاس سپری می کنید، به طور متوسط ​​دو ساعت مطالعه داشته باشید. اما این ممکن است کافی نباشد! مقدار واقعی زمانی که صرف مطالعه می کنید بستگی به سختی موضوع دارد. به همان اندازه لازم است برای تسلط بر موضوع وقت بگذارید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که حافظه بلند مدت زمانی که بلافاصله پس از یادگیری یک موضوع مرور می شود، به طرز چشمگیری بهبود می یابد. بنابراین، در صورت امکان، بلافاصله بعد از کلاس ریاضی خود کلاس دیگری را برنامه ریزی نکنید. در عوض، ساعت بعد از کلاس ریاضی را خالی بگذارید تا بتوانید مطالعه کنید.

عادت 2: پذیرا باشید.

کی قراره از این ریاضی استفاده کنیم؟ این جمله بی پایان تعداد بی شماری از دانش آموزان ناامید ریاضی است. می توانید مطمئن باشید که کاربردهای عملی بسیار و متنوعی از ریاضیات در زندگی روزمره وجود دارد. برخی از موضوعات، زمانی که به صورت مجزا مورد مطالعه قرار می گیرند، به نظر نمی رسد که ارزش عملی داشته باشند. با این حال، هنگامی که با موضوعات دیگر ترکیب می شود، ارزش آن آشکار می شود. گاهی اوقات باید تصویر بزرگ را ببینید تا متوجه شوید که ریاضیات چقدر مفید است. پذیرا باشید، به یادگیری ادامه دهید و در نهایت، تصویر بزرگ را خواهید دید.

عادت سوم: به جزئیات توجه کنید.

در ریاضیات، “جزئیات کوچک” بسیار مهم هستند. به عنوان مثال، تنها تفاوت بین 10000 دلار + و 10000- دلار جزئیات کمی بی اهمیت است، علامت. این جزئیات کوچک بسیار مهم می شود اگر شامل حساب بانکی شما شود. در ریاضیات، جزئیات مهم هستند. دانش آموزان بسیار موفق ریاضی به جزئیات توجه می کنند.

بسیاری از مشاغل (مالی، پزشکی، فنی و غیره) نیاز به توجه دقیق به جزئیات دارند – یک مهارت شغلی قابل انتقال که با مطالعه ریاضیات ایجاد می شود. آیا شما دکتری می خواهید که به جزئیات توجه نکند؟

عادت چهارم: فقط حفظ نکنید.

بسیاری از دانش‌آموزان ریاضی را صرفاً فهرستی از قواعد و فرمول‌ها برای حفظ کردن می‌بینند. این نوع روش حفظ حروف برای یادگیری ریاضی هم دشوار و هم خسته کننده است. به خاطر سپردن مراحلی که برای حل یک مسئله استفاده می شود، ممکن است پاسخ درستی به شما بدهد. هنگامی که شما واقعاً ریاضی را درک می کنید، سرگرم کننده و هیجان انگیز می شود، و همچنین بسیار آسان تر!

عادت پنجم: دایره لغات خود را بسازید.

کلماتی که در ریاضیات استفاده می شود معانی خاص خود را دارند. اگر زبان آن را نمی فهمید، چگونه می توانید ریاضیات را بفهمید؟

تقریباً هر مفهومی در ریاضیات از معنای دقیق کلمات خاص سرچشمه می گیرد. درک زبان ریاضی به شما ابزاری می دهد تا مفاهیم جدید را به دست آورید. به عبارت دیگر، درک زبان ریاضی به شما ابزاری برای موفقیت در ریاضیات می دهد.

عادت ششم: در صورت نیاز کمک بگیرید.

تقریباً هر دانش آموزی در مقطعی از زمان به کمک نیاز دارد. از استاد خود نترسید. اگرچه برخی از آنها ترسناک به نظر می رسند، اما وقتی اساتید خود را بشناسید، متوجه می شوید که آنها بیش از حد مایل به پاسخگویی به سوالات شما هستند. آنها از شما می خواهند که موفق شوید. اگر در موضوعی مشکل دارید، در اسرع وقت از استاد خود کمک بخواهید.

علاوه بر استاد خود، از تمام منابعی که در دسترس شماست استفاده کنید. این منابع شامل جلسات آموزشی ارائه شده توسط مدرسه یا بخش شما، سایر کتاب های درسی، فیلم ها و حتی همکلاسی های شما می شود. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید، یک معلم خصوصی را در نظر بگیرید. سرسخت باشید و هرگز تسلیم نشوید.

عادت هفتم: نگرش مثبت داشته باشید.

ریاضی را به عنوان یک مانع طراحی نکنید که شما را از رسیدن به اهدافتان باز دارد. درعوض، ریاضی را به عنوان دروازه‌ای به سوی فرصت‌ها در جامعه‌ای که به‌طور فزاینده‌ای تکنولوژیک‌تر می‌شویم، در نظر بگیرید. لیست مشاغلی که به ریاضیات وابسته هستند طولانی تر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور می کنند. داشتن نگرش مثبت نسبت به ریاضیات می تواند شما را به جاهایی برساند که هرگز تصور نمی کردید.

نتیجه
هفت عادت دانش آموزان بسیار موفق ریاضی را جزئی از برنامه اقدام شخصی خود برای موفقیت قرار دهید و به اهداف خود خواهید رسید.

منبع: مجله یومینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.