آموزش شمارش به کودکان (معرفی 16 بازی)

آموزش شمارش اعداد به کودکان

آموزش شمارش به کودکان همیشه برای والدین دشوار بوده اما امروز خواهید دید که آموزش دادن به کودکتان چقدر ساده است و با صحبت کردن با فرزندتان در مورد اینکه چند ماشین در خیابان است، چه تعداد هویج در بشقاب او است، یا چند فنجان روی میز است، راه های آسانی برای تبدیل اعداد به بخشی از مکالمه روزانه است.

نکاتی برای آموزش شمارش و اعداد به کودکان نوپا

هنگامی که شروع به آموزش همه چیز در مورد اعداد و شمارش به فرزند خود کردید، متوقف نشوید! این کار را هر روز در تمام موقعیت هایی که می توانید انجام دهید.

شما اول بشمارید

وقتی برای اولین بار به فرزندتان یاد می‌دهید که شمارش کند، انتظار نداشته باشید که فوراً این کار را انجام دهد. به سادگی خود را تحت الشعاع قرار دهید تا آنها بتوانند صدای شما را بشنوند، برای آنها سود زیادی خواهد داشت.

به آنها این فرصت را بدهید که خودشان این کار را انجام دهند.

بعد از اینکه به طور مداوم با آنها حساب کردید، مطمئن شوید که آنها اعداد را با شما تکرار می کنند.

16 فعالیت روزانه برای معرفی شمارش به کودک نوپا

1. تنقلات را بشمارید

اگر کودک شما عاشق تنقلات است، این یک راه عالی برای کار روی شمارش است. اگر فرزندتان ماهی قرمز، چوب شور، آدامس، کراکر و غیره می‌خواهد، از او بخواهید شمارش کند که چند عدد به او می‌دهید. از آنها بخواهید که یک عدد مشخص را از شما بخواهند و شما آن عدد را در صورت شمارش به آنها خواهید داد.

مثلا چند ماهی قرمز می خواهید؟ 5 تا خوب، اینجا 5 ماهی قرمز است. 1، 2، 3، 4، 5. 

2. اسباب بازی ها را بشمارید

در حین بازی از کودک بخواهید اسباب بازی هایی را که استفاده می کند بشمارد. اگر با بلوک‌ها، لگوها، عروسک‌ها و غیره بازی می‌کنند، همیشه چیزهایی وجود دارد که باید شمارش شوند!

به آنها بگویید تمام اسباب بازی های قرمز یا آبی را بیرون بیاورند و فقط آنها را بشمارند. شکل یا موارد خاصی را که باید پیدا کنند و بشمارند را مشخص کنید.

3. قدم های آنها را بشمارید

شمردن عدد با قذم زدن

همانطور که با فرزندتان از پله ها بالا می روید، از او بخواهید هر پله ای را که بالا می رود بشمارد. می‌توانید هر بار که اعداد را بالا می‌برند شروع به گفتن اعداد کنید و همانطور که شمارش را یاد می‌گیرند، مطمئن شوید که اعداد را با شما می‌گویند.

4. برچسب ها یا تمبرها را روی کاغذ بشمارید

از کودک خود بخواهید برچسب ها یا تمبرهایی را روی یک تکه کاغذ بگذارد و آنها را هنگام گذاشتن آنها بشمارد. پس از اتمام، از آنها بخواهید استیکرها را همه با هم بشمارند. اطمینان حاصل کنید که آنها از انگشت خود برای اشاره به هر یک از آنها استفاده می کنند و به آن شماره اختصاص می دهند.

5. شمارش توپ پرتاب / نورد

با کودک نوپا یک توپ را به جلو و عقب بغلتانید یا پرتاب کنید. هر بار که توپ از دست آنها یا دستان شما خارج می شود با آنها بشمارید.

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • رضارحمتی مقدم
    1403-06-22 00:33

    خدایی ،کاربردی،و بصورت مهارتی درسته

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.