تنفر از ریاضی و ۱۴ دلیل آن

تنفر از ریاضی (دوست نداشتن)

دلیل تنفر از ریاضی چیست؟ چرا بچه‌ها از ریاضی خوششان نمی‌آید؟ این یک مشکل بسیار مورد بحث در سراسر جهان است.

از آنجایی که فرزندان ما هنوز جوان هستند و ما امکان تغییر طرز فکر آنها را داریم، چرا تلاش نکنیم؟ برای این کار ابتدا باید مشکلات را درک کنیم.

۱۴ دلیل اصلی که چرا اکثر دانش آموزان از ریاضیات متنفرند:

۱. معلم

بله، ما به درستی همه ناامیدی های حسابی خود را به گردن همه معلمان کم حوصله ریاضی می اندازیم. همه مربیان در نقش خود موثر واقع نمی شوند. برخی از اساتید ریاضی مشتاق این موضوع نیستند. این فقط برای آنها یک کار است، در حالی که حساب کردن برای بچه ها بسیار گیج کننده  است. در نتیجه، معلمان باید اعداد و محاسبات را به شیوه ای جذاب ارائه کنند تا توجه دانش آموزان را جلب کنند.

معلم دلیل تنفر از ریاضی

معلمان باید تضمین کنند که دانش آموزان  اصول ریاضیات را کسب کرده و به آنها تسلط دارند.
علیرغم ظاهر غیرجذاب آن، ریاضیات زمانی که به درستی درک و استفاده شود، مزایایی را به همراه دارد. تسلط بر محاسبات چندین مزیت دارد. شما در یادگیری مفاهیم دشوار مهارت بیشتری پیدا می کنید و دیگر از درس ها و مفاهیم سخت نمی ترسید. ریاضی ممکن است با القای قدرت و اعتماد به نفس در توانایی شما برای درک اتفاقات متعدد، عزت نفس شما را تقویت کند.

اشتیاق خود را برای ریاضیات تقویت کنید و متوجه خواهید شد که آنقدرها هم که بسیاری می گویند دشوار نیست. علاوه بر این، در صورت تمایل می توانید موضوع را برای خود هیجان انگیز کنید. همانطور که اکثر معلمان ریاضی استدلال می کنند، “اگر ذهن خود را به آن معطوف کنید، آن را درک خواهید کرد.”

۲. ریاضیات یا درست است یا غلط:

 شما یا می دانید چگونه به مشکلات پاسخ دهید یا نمی دانید. هیچ حدس و گمان یا تلاشی برای فریب معلم با زبان مبهم یا نوشته های طولانی وجود نخواهد داشت.

مطالعه ریاضی

رشته های دیگر در این ایده که می توانید نیمی از پاسخ را به درستی بنویسید و نصف نمره را دریافت کنید، بخشش بیشتری دارند، اما ریاضیات متفاوت است. در نتیجه، دلیل تنفر از ریاضی در دانش آموزان است.

۳. خسته کننده:

ریاضیات ممکن است خسته کننده باشد زیرا اعداد بسیار زیادی وجود دارد و هیچ روایتی وجود ندارد.

خسته کننده بودن ریاضی

از آنجایی که داستان ها سرگرم کننده هستند و توجه ما را به خود جلب می کنند، به ما کمک می کنند اطلاعات را سریعتر حفظ کرده و به یاد آوریم. ساختن قصه ها همانطور که یاد می گیریم یک استراتژی آموزشی موثر است که به طور گسترده استفاده شود. ریاضی موضوع ساده ای است که نیاز به توضیح کمی دارد. این باعث تنفر از ریاضی می شود و در نتیجه دانش آموزان کمتر مجذوب شوند.

۴. پیچیدگی

برای مثال ۶۶=۶۰+۶، ۱۵=۵-۲۰ و ۱۵=۵+۱۰. دانش آموزان در نتیجه این راه های مختلف گیج می شوند و سؤالاتی دارند. در هر سطح آموزشی، چندین استراتژی برای تکمیل جمع‌های ساده ریاضی وجود دارد. این نیز یک دلیل تنفر از ریاضی است.

تنفر از ریاضی (دوست نداشتن)

نمودارها، معادلات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، توالی، سری، مفاهیم هندسی، نمایی، بوم شناسی و تئوری فاجعه و موارد دیگر بسیار زیاد است. لیست ادامه دارد و ادامه دارد. هر مرحله از زندگی پر از محاسبات است. بدون کمک، برخی از دانش آموزان ممکن است درک این فرمول ها و موضوع را به عنوان یک کل چالش برانگیز بدانند.

۵. قسمت اشتباه برای سن نامناسب:

حتی در حالی که از ما خواسته می شود تا ذهن خود را گسترش دهیم و توسعه دهیم، محدودیت هایی در مورد اینکه چقدر می توانیم در یک زمان معین یاد بگیریم، به خصوص برای کودکان نوپا وجود دارد. گاهی ای مورد نیز دلیل تنفر از ریاضی است.

سن نامناسب ریاضی

اگرچه برخی از موسسات و مدارس موضوعات خاصی را به عنوان بخش هایی از برنامه درسی تعیین می کنند که باید توسط مربی تدریس شود، برای یک جوان ممکن است درک چیزهای زیادی در زمان اختصاص داده شده به او در سن او دشوار باشد. در نتیجه، حساب برای او تبدیل به یک کار طاقت فرسا می شود و در او بیزاری از موضوع ایجاد می شود.

۶. ناتوانی در حفظ کردن ریاضیات:

بسیاری از دانش‌آموزان به زمزمه کردن پاسخ‌ها به موضوعات یا موضوعاتی که یادآوری آنها برایشان دشوار است عادت دارند. بسیار مهم است که حقایقی مانند رویدادها و تاریخ ها را به خاطر بسپارید، زیرا آنها تغییر نمی کنند، اما در مورد ریاضیات اینطور نیست. شما نمی توانید برخی از فرمول ها را به خاطر بسپارید زیرا کاربردها و مقادیر آنها متفاوت است. این نیز دلیل تنفر از ریاضی در برخی از دانش آموزان است.

درس ریاضی

۷. ترس از برنده نشدن در چالش و تنفر از ریاضی:

بیشتر دانش‌آموزان از برنده شدن لذت می‌برند، اما اگر شانس خود را در هر کاری امتحان کنند و شکست بخورند، در نهایت دست از کار می کشند. بسیار مهم است که به بچه ها آموزش داده و تشویق کنید که هیچ چیز برای یادگیری و دستیابی به آن سخت نیست. وقتی دانش آموزی تلاش می کند تا یک مسئله ریاضی را حل کند و شکست بخورد، احتمالاً تسلیم می شود و علاقه اش را به موضوع از دست می دهد.

دوست نداشتن درس

۸. اپیدمی متنفران از ریاضی:

بیشتر دانش‌آموزان به افرادی نگاه می‌کنند که تأثیر زیادی در زندگی آن‌ها دارند و سعی می‌کنند اعمال و نگرش‌های آنها را تقلید کنند. اگر والدین، خواهر و برادر یا حتی شخصی که دوست دارند ریاضی را دوست نداشته باشد و نسبت به آن واکنش ضعیفی نشان دهد، دانش آموز ممکن است همین نگرش را اتخاذ کند. اگر فردی که بیشترین زمان را با او می گذراند، علاقه ای به ریاضی نشان ندهد، دانش آموز ممکن است علاقه خود را به موضوع از دست بدهد و باعث تنفر از ریاضی بشود.

مطالعه در شب

بیشتر دانش‌آموزان می‌ترسند که پاسخ درست را پیدا نکنند. در حالی که برخی از دانش‌آموزان این موضوع را یک چالش می‌دانند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند پشت یک کتاب پنهان شوند و موضوع را تحقیر کنند. این وظیفه معلم و والدین است که مشکلات دانش آموز را بشناسند و به او کمک کنند تا با موضوع کنار بیاید.

۱۰. درک آن دشوار است:

در حالی که درک مبانی حساب ضروری است، برخی از دانش آموزان رویکردها و مفاهیم متعدد ریاضی را چالش برانگیز می دانند. هرچه دروس پیشرفته تر باشد، ریاضی دشوارتر می شود. یادگیری حساب اغلب مستلزم پشتکار و تمرکز از سوی دانش آموز است.

۱۱. آموزش ناقص و تنفر از ریاضی:

هنگامی که معلم نتواند به طور کامل آنچه را که انتظار می رود در مورد یک مبحث در ریاضیات بداند توضیح دهد، ممکن است دانش آموز نسبت به آن موضوع بیزاری کند. این امر به ویژه زمانی صادق است که دانش آموزی با موقعیتی روبرو می شود که در آن باید به یک مسئله ریاضی پاسخ دهد اما به دلیل دستورالعمل ناکافی قادر به انجام آن نیست.

۱۲. کلاس های شلوغ و تنفر از ریاضی:

از آنجایی که زبان انگلیسی (برای کشورهای انگلیسی زبان) و ریاضیات برای همه دانش آموزان مورد نیاز است، اغلب یکی از شلوغ ترین دروس در بسیاری از مدارس هستند. برخی از دانش‌آموزان به دلیل ازدحام و زحمت متعاقب آن، نسبت به این موضوع علاقه ندارند.

۱۳. جداسازی درسی:

دانش آموزان اغلب می خواهند اهمیت و کاربرد عملی همه چیزهایی را که در مدرسه می آموزند درک کنند. هنگامی که افراد قادر به درک اهمیت و کاربرد عملی یک مبحث ریاضی نیستند، اما با این وجود مجبور به یادگیری آن هستند، ممکن است نسبت به ریاضیات بیزار باشند.

۱۴.پافشاری بیش از حد:

انجام مکرر همان کار یکی از خسته کننده ترین فعالیت هاست. در یک درس ریاضی، زمانی که معلم احتمالاً زمان زیادی را صرف توضیح یک موضوع می‌کند، ممکن است دانش‌آموز بی‌علاقه شود و منجر به نفرت از موضوع شود.

نتیجه

در مقابله با سوء تفاهمات در مورد ریاضیات، والدین، مربیان ،دانش آموزان و  همه نقش دارند. این تلاش ها باید عمداً انجام شود تا تصویر ذهنی دلپذیری ارائه شود. اگر پاسخی پیدا نشد، یک چیز مسلم است: بیزاری دانش آموزان از ریاضیات به این زودی ها از بین نخواهد رفت. در نهایت، تاکید بیش از حد بر کسب حداقل نمره قبولی در حساب باید با تمرکز بر درک توابع و ماهیت های ریاضی جایگزین شود.

منبع: تیم تولید محتوای یومینز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست